همه چیز درباره شبکه

www.supnet.mihanblog.com به دوستان خود بگویید

همه چیز درباره شبکه

www.supnet.mihanblog.com به دوستان خود بگویید

پردازنده A4

مشخصات پردازنده ی A4 اپل در دستگاه های iPad ، iPhone و…

Apple A4 processor

Apple A4 processor

A4 این پردازنده ی ۱ گیگا هرتزی در معماری پردازنده بازوی استواری است در حقیقت یک پردازنده ARM هست و مراحل ساختش به صورت پکیج به پکیج بوده تا از حداکثر قدرت و سرعتش استفاده کند.

A4 سه لایه داره که دو لایه شامل ram هست از نوع (Samsung K4X1G323PE), و یک لایه در پردارنده میکرو پروسسور اصلی میباشد. این ساختار” پکیج به پکیج “برای اپل این امکان رو فراهم کرده که از نظر ram وابسته به نوع خاصی نباشه و میتونه به جز ram تولیدی سامسونگ از ram های تولیدی شرکت های دیگه استفاده کنه. Processor و RAM بسیار به هم نزدیک قرار داده شدند تا علاوه بر مصرف انرژی و توان کمتر ، RAM بتونه سریعتر عمل کنه و در واقع به جای باطری قویتر به طرز زیرکانه ای مصرف دستگاه پائین آورده شده.
به طور واضح هر دو بخش سخت افزار و نرم افزار از یک هسته پردازنده واحد استفاده میکنند که احتمالا ARM Cortex A8 میباشد و حدس زده میشه که iPad از PowerVR SGX 535 GPU استفاده کرده است.

برای از هم جداکردن قطعات پردازنده مانند آیفون از پریزهایی مخصوص استفاده شده ، به طور کلی با یک wafer سیلیکونی روبرو هستیم ، هر قطعه مربع شکل کوچک یک چیپ هست و die  نامیده میشه و پردازنده die در A4 در هر طرف ۷٫۳ از ۵۳ میلیمتر مربع مساحت کل را اشغال کرده ، مقدار درصد کارائی die ها که از wafer سیلیکونی میشه بدست آورد yield نامیده میشوند.
و همونطور که گفته شد A4 بسیار بیشتر از یک پردازنده معمولی و به صورت پکیج به پکیج (بسته ای) و یا pop هست. که اپل در حال حاظر از این پردازنده در iPad , iPhone 4 و iPod Touch نسل چهارم استفاده کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد