همه چیز درباره شبکه

www.supnet.mihanblog.com به دوستان خود بگویید

همه چیز درباره شبکه

www.supnet.mihanblog.com به دوستان خود بگویید

اپل نسخه جدید سیستم عامل Mac os x به نام Lion را معرفی کرد!!!

اپل نسخه جدید سیستم عامل Mac os x به نام Lion را معرفی کرد!!!



Mac os x Lion

Mac os x Lion

اپل  نسخه جدید سیستم عامل Mac OS X که Lion  (شیر) نام گرفت را معرفی کرد و از تابستان سال ۲۰۱۱ به بازار ارایه می شود. در این نسخه برخی از خصوصیاتی که در آی پد وجود دارد و کمبودشان در مک احساس میشده، روی ورژن جدید مک اضافه شده است.

در نسخه جدید سیستم عامل مک تمام نرم افزار ها می توانند به صورت تمام صفحه (Full Screen) اجرا شوند.

این ورژن مک می تواند ارتباط بهتر و قوی تری با Trackpad و Magic mouse های لپ تاپ های اپل داشته باشد، کمپانی اپل بررسی های زیادی بر روی پیاده سازی مولتی تاچ روی لپ تاپ ها انجام داده و به این نتیجه رسیده که پیاده سازی مولتی تاچ و صفحه لمسی روی نمایشگرهای لپ تاپ ها فایده ندارد و کاربران هنگام کار با آن راحت نیستند. به عقیده ی استیو جابز باید مولتی تاچ را از طریق ترک پد ها ، موس چند لمسی اپل پیاده سازی کرد. در نسخه جدید سیستم عامل اپل قابلیت های مولتی تاچ مختلفی اضافه شده که با داشتن یک مک بوک ، موس اپل یا ترک پد این شرکت می توانید از آنها استفاده کنید. ‏

اطلاعات کامل در ادامه مطلب…

Dashboard یک برنامه در Mac OS X می باشد که با آن می شود برنامه های کوچک را به عنوان گجت روی صفحه استفاده کرد مثل آب و هوا ، ساهت ، ماشین حساب و… اپل گفته بود که در آینده داشبورد با یک لایه iOS لمسی می شود و iOS در iMac Touch با Mac OS X ادغام می شود که قرار است در Mac os X جدید شاهد این تغییرات باشیم.

در نسخه ی Mac OS X 10.7 شاید Finder تب بندی شود و یا امکاناتی مثل تگ کردن فایل ها به صورت خودکار و یا دسته بندی فایل و دیگر خصوصیات پیشرفته مدیریت فایل ها به Finder اضافه شود.

Dock همان نوار پایین سیستم عامل مک می باشد که یکی از خصوصیات خوب و دوست داشتنی  Mac OS X به شمار می آید اما می تواند پیشرفته تر و بهتر شود. ممکن است مدیریت پنجره ها و نمایش آنها بهتر شود.

رابط گرافیکی کاربر خیلی پیشرفته تر از نسخه ی Mac os X snow leo pard می شود و در نسخه ی Lion می توانیم شاهد گرافیک زیبا تر و حرفه ای تری باشیم.

نکته قابل توجه پشتیبانی از NTFS در Mac OS جدید می باشد. پشتیبانی از این فرمت برای Mac OS x بسیار حیاتی و کاربر پسند می باشد .

قرار است در Mac OS X جدید نرم افزار های iOS apps هم اجرا شود ، بیش از ۲۵۰ هزار برنامه iOS می توانند روی Mac OS اجرا شوند و برنامه هایی که روی آیفون یا آی پد اجرا می شوند روی مک شما هم اجرا خواهند شد ، واقعا خبر خوبی می تواند برای کاربران اپل باشد و البته گام ارزشمندی در جهت نزدیک کردن iOS و Mac OS به یکدیگر است.

قرار است اپل فروشگاهی برای نرم افزار های مک بر پا کند. فروشگاهی شبیه App Store که برای نرم افزارهای آیفون و آیپد وجود دارد. این فروشگاه که Mac App Store نام دارد تا ۹۰ روز دیگر در اختیار کاربران قرار می گیرد.

پس از معرفی سیستم عامل جدید ، اپل نرم افزار های جدید خود را هم معرفی کرد! ارائه ی نسخه ی جدید سری نرم افزار های iLife 11:

اپل تنها سعی کرده تا با بهینه کردن قابلیت های سری قبلی ، اقدام به ارائه نسخه جدید این نرم افزار ها نماید.

نرم افزار Face time که با این برنامه کاربران سیستم عامل مک می توانند همانند کاربران iPod touch 4 و iPhone 4 تماس های ویدئویی داشته باشند. در نرم افزار های iMovie و iPhoto هم تم های زیباتری اضافه شده است نسخه ی جدید iLife از امروز با قیمت ۴۹ دلار به بازار عرضه شده است. و کاربران جدید مک می توانند این نسخه را بصورت رایگان دریافت کنند. کاربرانی هم که می خواهند روی مک از نرم افزار Face Time استفاده کنند می توانند نسخه ی بتای این نرم افزار را تهیه و نصب کنند و با کاربران آی فون ۴ و آی پاد تاچ نسل چهار ارتباط ویدوئی بر قرار کنند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد